boxclub

boxclub

boxclub

boxclub

  • ۰
  • ۰

اینترنت VDSL

اینترنت VDSL

عبارت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه است. پس؛ اولین تفاوت ADSL با VDSL این است که اولی از خطوط تلفن ثابت شهری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند در حالی که VDSL بر بسترهای کابل است و نیاز به کابل‌کشی و نصب کابل دارد. سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به ۵ برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز ۶۰ مگابیت بر ثانیه (برخی فناوری‌ها ۵۲ مگابیت) می‌رسد. سرعت آپلود VDSL نیز ۱۰ برابر ADSL می‌شود و به مرز ۱۶ مگابیت می‌رسد. VDSL از کابل‌های مسی استفاده می‌کند و باندهای فرکانسی آن از ۱۲ کیلوهرتز تا ۲۵ کیلوهرتز است.

    شرایط و سرویس‌های مختلف اینترنت VDSL مخابرات + راهنمای مناطق تحت پوشش

تکنیک استفاده شده در VDSL این است که سعی می‌کند از نزدیک‌ترین کافوی نوری (صندوق توزیع خطوط مشترکین که ورودی آن فیبرنوری و خروجی آن کابل مسی است) به مشترک سرویس‌دهی انجام شود. بنابراین؛ در VDSL دیگر بحث Upstream و Downstream وجود ندارد و تمامی مشترکان یک سرعت اینترنت را دریافت می‌کنند. البته، در اینجا باز هم بحث کیفیت کابل‌های مسی و تداخل روی سرعت اینترنت تاثیرگذار است. مودم ADSL با مودم VDSL متفاوت است و روی VDSL می‌توان سرویس‌های ارزش‌افزوده‌‌ای مانند خطوط تلفن SIP (تلفن بر بستر اینترنت)، ویدیو کنفرانس، IP-TV و غیره نیز عرضه کرد. بنابراین؛ اگر یک اینترنت پر سرعت نسبت به ADSL روی بسترهای کابلی می‌خواهید؛ بهتر است به سراغ اینترنت VDSL بروید. در اینترنت VDSL نیازی نیست که شما کار خاصی بکنید و شرکت مخابرات وظیفه کابل‌کشی‌ها را برعهده دارد. کاربر فقط باید یک خط تلفن ثابت و یک مودم VDSL خریداری کند.
اینترنت فیبرنوری


اینترنت فیبر یا اینترنت UFB (مخفف عبارت Ultra-Fast Broadband) همان‌طور که از نام‌اش پیدا است؛ مبتنی بر کابل‌های فیبرنوری است و می‌تواند سرعتی تا یک گیگابیت برای دانلود و آپلود به دست دهد. البته، به طور معمول اینترنت فیبر سرعتی حدود ۳۰۰ مگابیتی دارد. این نوع اینترنت برای کاربران خانگی عرضه نمی‌شود یا حداقل در ایران عرضه نمی‌شود و شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها از اینترنت فیبر استفاده می‌کنند تا با استفاده از دستگاه‌های خود این پهنای‌باند را میان کاربران خودشان توزیع کنند. در اینترنت فیبر دیگر خبری از کابل‌های مسی یا خطوط تلفن نیست و کابل‌های فیبرنوری انتقا‌ل‌دهنده اطلاعات هستند. در کابل‌های فیبرنوری به جای سیگنال‌های الکتریکی از سیگنال‌های نوری استفاده می‌شود که کیفیت و سرعت بیشتری به دست می‌دهند و در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم‌تر ظاهر می‌شوند. اینترنت فیبر گران‌قیمت است اما برخلاف اینترنت‌های DSL می‌تواند یک کیفیت و سرعت را بدون در نظر گرفتن فاصله کاربر تا سرویس‌دهنده ارایه بدهد. برای استفاده از اینترنت فیبرنوری نیاز به دستگاه‌های مخصوص این نوع اینترنت دارید و مودم‌های ADSL و VDSL استفاده نمی‌شوند.

  • ۹۶/۱۱/۲۶
  • boxclub boxclub

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی