boxclub

boxclub

boxclub

boxclub

  • ۰
  • ۰



شرکت دی‌لینک با سبدی پر از انواع محصولات جدید پا به نمایشگاه CES 2018 گذاشته است.

این شرکت چندین روتر بی‌سیم؛ اکستندر، روتر گیمینگ و دوربین نظارتی برای معرفی و رونمایی آماده کرده است ولی یک محصول این شرکت بیشتر از بقیه جلب توجه می‌کند.

سایت سی‌نت خبر داده دی‌لینک می‌خواهد از یک روتر بی‌سیم غول‌ با سرعت ۱۱ گیگابیت (۱۱ هزار مگابیت) به نام DIR-X9000 رونمایی کند.

این روتر از طراحی شبیه روتر DIR-895L استفاده می‌کند و مجهز به ۸ آنتن خارجی است. دی‌لینک نام کامل این روتر را AX11000 Ultra Wi-Fi گذاشته و مبتنی بر استاندارد 802.11ax است. البته؛ همانند روترهای دیگر بازار از استاندارد 802.11ac هم سود می‌برد و با استاندارد 802.11n نیز سازگار است.

این روتر سه بانده است و احتمالا سریع‌ترین روتر بی‌سیم دنیا در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. مطابق انتظار؛ این روتر در اواخر سال ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شود.
درگاه WAN با سرعت ۲.۵ گیگابیت


از مهم‌ترین ویژگی‌های روتر DIR-X9000 می‌توان به درگاه WAN با سرعت ۲.۵ گیگابیت اشاره کرد. برای اولین بار در دنیا است که یک روتر بی‌سیم از درگاهی بیشتر از یک گیگابیت استفاده می‌کند.

همچنین، این روتر چهار درگاه شبکه یک گیگابیتی LAN دارد. از فناوری MU-MIMO 4×4 سود می‌برد و مجهز به درگاه USB 3.0 است. دی‌لینک برای این روتر یک اپلیکیشن اختصاصی نیز عرضه خواهد کرد تا از راه دور بشود تنظیمات آن را اعمال کرد.

تا کنون، سریع‌ترین روتری که وارد بازار شده به لحاظ تئوری از سرعتی ۷۲۰۰ مگابیت یا ۷.۲ گیگابیت سود برده و اکنون شاهدیم که دی‌لینک دوباره همانند دو سال پیش؛ می‌خواهد صنعت شبکه را با یک شوک و جهش بزرگ روبرو کند.

فعلا این روتر در دسترس نیست و باید تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ منتظر بمانیم. همین‌طور؛ باید محصولات دیگر مبتنی بر تراشه‌های 802.11ax نیز وارد بازار شوند تا سرعت و قابلیت واقعی این روتر نمود پیدا کند.

هنوز دی‌لینک به طور رسمی این روتر بی‌سیم را معرفی نکرده و از قیمت و دیگر ویژگی‌های آن بی‌اطلاع هستیم ولی در مدت همین چند روز آینده درباره‌اش بیشتر خواهیم نوشت!

دی‌لینک می‌خواهد یک روتر پرقدرت دیگر به نام DIR-X6060 نیز در این نمایشگاه رونمایی کند. این روتر نیز از نظر طراحی و تعداد آنتن مشابه روتر DIR-X9000 است با این تفاوت که دو بانده است و سرعت آن حداکثر به ۶ گیگابیت می‌رسد.

  • ۹۶/۱۱/۲۶
  • boxclub boxclub

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی